| Framme vid nyarsstranden. |
| Noel Leon, i all sin prakt. |
| Ett nagot slitet men glatt gang nyarsfirare, tillsammans med ett par nyfikna indier. |
| Erik, en av de tre gotlanningar jag lart kanna senaste veckorna. |
| Den skonsjungande Markus, gotlanning aven han. |
Da dagarna har latt smalter ihop till ett tidlost tillstand av sand, varme, bad, utflykt och sa tillbaka till sand, sa gick forra veckan ganska obemarkt forbi. Julafton var som vilken dag som helst, bara att jag tankte pa saknaden efter julbordet det sista jag gjorde innan jag somnade. Dagen efter var det nagra som hade byggt en tomte som framat natten givetvis brandes pa bal (tillsammans med de regimkritiker och andra oliktankare vi kunde fa tag i). Nyarsafton var lite med spexxxig, vi drog ihop ett aventyrslystet gang pa 40 personer, hyrde nagra batar och akte till en massiv strand, langt ifran allt vad regler och trakiga traditioner hette. Gjorde upp en eld, lagade mat, dansade och levde fan hela natten. Nattbad i vatten fyllt av sjalvlysande tang och lagereldssjungande anda fram till dess att morgonsolen nagot ovalkommet borjade picka pa uppmarksamheten. Ett annorlunda nyar, och definitivt ett utav de basta.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar